torsdag, maj 15, 2008

Retuschering

Det är lustigt det här med retuschering.
Jag fick just upp en sida där PR-bilderna inför sex and the city-filmen fanns uppradade.

Och min reaktion?
Den enda som faktiskt blev slående vacker INNAN retuscheringen var Cynthia Nixon. De andras utseende förbättras mer eller mindre på olika sätt. Jag tycker dock att naturligt är bäst, men om man ska vara helt kritisk och bedöma utseenden, före och efter retuscheringen.. Då vinner Cynthia Nixon med hästlängder.
Det var ganska komiskt tycker jag.
Men hon utstrålar verklig skönhet på den bilden.
Mycket, enormt, möjligt att tidningen har valt en väldigt missvisande bild på just en av dem, och mindre bra på någon av de andra också. Men hon var ett bevis på att retuschering är rätt kasst.

Kristin Davis kommer tätt efter. Jag tycker att rynkor kring ögonen är vackert och ger karaktär.

Inga kommentarer: