måndag, maj 26, 2008

Jobb, jobb, jobb

Nu har jag fullt sjå med att finna mig det perfekta jobbet igen! Men nu med en rejäl dos av positiv anda.
Jag blev ju uppringd av Vänersborgs kommun strax innan jag skulle hälsa på brukaren i Trollhättans kommun. Idag var dagen då jag skulle ringa upp bägge och kolla läget, tider och allt vad det kan vara.
Först ringde jag Trollhättan, som berättade en liten översikt på hur det kan bli. På 9 veckor hamnar det ungefär på 60%, varav två av veckorna inte har något jobb alls. Jag berättade då att jag blivit uppringd ifrån ett annat jobb också och att jag frågar om tider nu beroende på att jag vill försöka kombinera de båda!
Också att jag vet att de erbjuder 80-100% i Vänersborg. Det känns lite mer eftertraktsamt!

Jag ringde såväl upp Vänersborg strax efter och sa att jag var mycket intresserad av dem, och att jag vet att de har flera perioder av sommarjobb, och att jag gärna tar mer än en av dem. Från juni till mitten av september - två olika där. Hela sommaren lång, och så mycket timmar som möjligt! De skulle försöka ordna detta på bästa sätt för mig om jag är rätt person för jobbet.
Jag ska träffa dem klockan 14.00 på torsdag eftermiddag.

Där dök det första problemet upp.
Jag ska ringa och informera enhetschefen i trollhättan om hur det blir i vänersborg på onsdag, men jag ska träffa vänersborg på torsdag. Ojsan. Så vad gör jag? Jag ringer upp trollhättan och frågar om detta går bra, men hon är dock inte inne torsdag och fredag, så jag kommer få ringa upp till henne på måndag istället, om en vecka! Jag tackade så väldigt mycket över att de kunde lösa det så för mig. och svaret jag fick? "Jag är också väldigt glad över det här, jag vill ju väldigt gärna ha dig hos oss, så jag får lösa det helt enkelt!".
Värsta grejen!

Sen nämnde hon också att, om jag får mycket i vänersborg, så kan vi lösa det genom att jag får lite mindre tid i Trollhättan, timmar lite här och var osv. Hon vill väldigt gärna ha mig hos denna brukare nämligen. Och när man är ung kan man också jobba två heltider, en i vardera kommun! Sa hon också. Det blir man väldigt trött av, men kan kan man.

Just nu känns det som om saker och ting kommer lösa sig på bra sätt. Får jag inte i vänersborg så har jag iaf tider i trollhättan, dock inte mängder av procent, men med ob så kommer det upp i lite större summa. Särskilt eftersom de har mycket kväll att erbjuda. Och får jag i Vänersborg, och får mycket, så kanske jag har mig en heltid här, och massa timmar i trollhättan, tänk vad jag kan mjölka fram pengar lagom tills jag åker iväg!
Särskilt då jag inte har en hyra att betala efter augusti.
I vänersborg ingår det två utbildningar, en för ergonomi och en för medicin..delegation, eller hur det stavas och heter.
Det är intressant det här, spännande!

Imorgonbitti går jag bredvid igen i trollhättan.

Tjoho, here I come!

..och som jag sa till mamma i telefon nyss "Jag kommer aldrig ha tid för att träffa N!!"
och mamma "Nej [litet skratt], men du får sova hos honom istället!"
Jag får väl göra det. Bestämmer det i förväg, innan han vet om det. Perfekt, det är så man ska göra va?

Inga kommentarer: