måndag, maj 12, 2008

Möjligt beslut

Jag har rådfrågat en vän och N, och båda säger samma sak.
Jag börjar mer och mer tänka i de banorna också, för det är egentligen det som är det viktiga.

Imorgon ska jag ringa till huvudkontoret och be dem om lite råd också, sedan förmodligen ändra min matchning mot USA, förmodligen välja bort Californien och välja hela USA istället.

Kommit fram till nämligen att jag istället ska låta ödet bestämma.
Jag är en av dem som tror på ödet, dock tror jag också på att vi kan välja vårat öde genom att byta vägar, riktningar i livet och sådana saker.
Inte välja öde kanske, men vi kan påverka ödet.

Att välja först Florida och sedan Californien gjorde jag för att det vore coolt att bo där, trevligt klimat (kanske?) och helt enkelt.. Roligt.
Men vad är viktigast? Att jag finner den allra bästa familjen för mig i hela USA; eller att jag hamnar i en trevlig delstat som jag inte ens vet i förväg att den kommer bli trevlig?
Fortsätter jag att enbart rikta in mig på Californien så hittar jag kanske den bästa familjen för mig i den delstaten, men det finns kanske en ännu bättre familj någon annanstans?

Så jag tror jag ska ändra på det. Vem vet, jag kanske hamnar där ändå, jag utesluter ju inte Californien bara för att jag väljer bort att enbart söka där.
Ska jag dit, så kommer jag hamna där.
Annars så blir min vistelse på något helt annat ställe.

Det blir kanske mer spännande så?
Sen så kommer matchningen, sökningen, gå mycket snabbare om jag tar över hela USA, och både jag och familjen har möjlighet att både säga ja och nej, och känns det inte bra så fortsätter sökningen. Tills det känns rätt.

Just nu längtar jag till att åka dit.
Men samtidigt blir jag jävligt nervös av att ens tänka tanken. Så jag ska lugna mig lite till med det. Det är nog bäst så. Inte tänka för mycket än!
Men tänk.
Det kommer faktiskt hända!

Inga kommentarer: