fredag, maj 02, 2008

Bollen är i rullning

Jag skickade in ansökningarna inför Au Pair dagen innan valborg, tisdag, och igår ringde min kontaktperson upp och sa att allting såg mycket fint och bra ut.

Idag strax innan jag drog iväg för att fira min mormor som fyller 90 år, ringer min gamla jobbarkompis, hon som är min personliga referens. Hon berättar att min kontaktperson just ringt och frågat om mig, och allt som sas om mig var så positivt så att det var inte riktigt klokt!..och medan det samtalet pågick ringde min mobil - kontaktpersonen. Informerar mig om att hon ringt alla mina tre referenser, och allt var väldigt, väldigt bra, och sen ställde hon alla de roliga frågorna..

Vilken stad vill du flyga ifrån? - Göteborg.
Hur många barn vill du ha? - Två eller tre.
Vilken ålder på dem vill du ha? - Tre och uppåt kanske..
Har du någon särskild plats du vill bo? - Kalifornien.
Är Kalifornien ett måste, eller gör det inget egentligen? - Jag vill väldigt gärna dit.. men jag vet inte..
Men jag skriver att det är ett måste, så matchar vi bara familjer som bor i Kalifornien, och skulle det ta för långt tid enligt dig så kan du alltid ändra dig, så matchar vi över hela USA.
Du skrev också att du gärna vill bo med någon musikfamilj.. - Ja, men det vore bara roligt, det är inget krav.
Är det något annat du tänker på nu? - Nej, inte vad jag kommer på.
Men nu börjar det roliga då! Och nu kommer du bara ha kontakt med stockholmskontoret, så de kommer ringa och informera dig om allt efterhand. Jag faxar upp dina papper dit nu så sökningen påbörjas! Det har varit trevligt att följa din väg, och hör av dig om det är något!

Om ett halvår bor jag i USA.

Shit.

Inga kommentarer: