tisdag, maj 06, 2008

Bort med skiten

Jag drömde konstiga drömmar inatt som har påverkat hela mitt humör denna dag. Jag vaknade förvirrad och besviken som sen blev till saknad åter igen - och att sakna en hel dag gör väl inget humör till att bli toppen..

Senare mot kvällen låg jag i sängen och läste lite, sen vände jag mig om och sneglade på katten som sov bredvid mig, sedan ut genom fönstret och såg en skinande blå himmel med gröna träd som spred sig runt omkring. Det kändes bra, förutom att jag just då var inomhus och inte alls kände för att bege mig ut.

Fortfarande knepigt humör, och disk som fan i köket, som ett berg på diskbänken.
Och det var då, för ungefär en timme sen nu, som jag bestämde mig för att ta tag i det.
Så jag ställde mig vid diskbänken och började diska bort hela skiten.
Sedan efter 45 minuter hade all skit runnit ner i avloppet och livet kändes med ens trevligt igen.

Som en nystart!
Ungefär som att duscha.
Skiten försvinner helt enkelt.

Inga kommentarer: