måndag, maj 12, 2008

Californien?

Är det Californien jag ska helt rikta in mig på?
Det är så jag har tänkt. Först var min tanke att säga Florida, men ändrade mig till Californien.
Möjligt att det tar väldigt lång tid att hitta någon familj pågrund av att det är många fler som söker sig dit, och jag minns att min kontaktperson sa att jag kan ändra mig och söka i hela USA istället om det skulle ta lång tid.

..Och nu har jag läst en blogg där en annan au pair, som redan är där, skriver om tips och råd.

Så här skriver hon..

"Man kan onska vart man vill bo, men de rekomenderar inte att gora det, eftersom det finns storre chans att hitta "the one"-familjen for dig om de inte maste leta i ett begransat omrade, utan kan kolla pa alla familjer i landet. Jag ville egentligen helst till vastkusten (med Californien, varme och allt det), men nu rekommenderar jag inte det. Au pairerna i Calefornien ar ganska fa, och de bor med VALDIGT langa mellanrum. Vi tycker det ar langt till nagon om den bor en halvtimme bort, i Calefornien ar det sadana avstand att dina kompisar bor tva timmar bort. Och arligt, vad kul ar det med bara en arstid? haha. Jag tycker personligen det ar roligast att bo har uppe i ostkusten. Det ar har man har alla roliga stader - New York, Boston, Washington DC, Philadelphia, Canada ligger nara med mera. Sa det ar latt att ta weekendtripper och se alla de stallena, medan man aker pa en lang resa och ser Calefornien, eller natt! Man far forresten tva veckors betald semester under aret, och en hel manad obetald pa slutet innan man aker hem."


Och ja, jag är ju rätt så lättpåverkad när det gäller massa åsikter och information om olika saker och ting. Så därför började jag fundera nu. Men jag kan åtminstone vänta lite till, får se om jag blir kontaktad av någon familj snart och får ställa några frågor om området och andra saker.

Jag har väldigt mycket funderingar just nu!
Har också skrivit upp en lista på 40 frågor jag ska ställa under telefonintervjun..

Inga kommentarer: