tisdag, maj 13, 2008

Den eviga frågan

Jag har just suttit i samtal med Cultural Care's huvudkontor i Stockholm, jag bad om lite hjälp och råd för hur jag ska göra!
Hon svarade som jag trodde, men lite mer utförligt.
Första frågan hon ställde var ifall jag har varit i någon delstat förut?
När mitt svar blev nej kontrade hon direkt med att hon då inte tycker att jag ska befästa mig vid något särskilt ställe ifall jag inte har någon koppling dit redan.
Och om du väljer Californien för dess klimat - värme och alla långa stränder och tjolahoppsansa, det finns möjlighet att du blir besviken för att du har väldiga förhoppningar att området ser ut som i serien O.C. Sen så bor familjerna mest i norra Californien, och inte vid stränderna, utan snarare inåt i förorter till större städer som exempel Sacramento och San Francisco. Det lät å andra sidan inte så fel det heller, men så stämde även detta som jag läst om att det är svårare att finna vänner i samma område, andra au pairer.
Hon jämförde Californien till ytan som Sverige.. Att det är långa avstånd.

Men samtidigt sa hon att, eftersom jag är ute i så god tid, jag planerar att åka i början av Oktober, så finns tiden till min fördel. Jag kan ha kvar Californien i en månad till, och se om det kommer fram någon familj och om det känns bra, annars kan jag ta bort sökningen då och ta över hela USA. Jag har tiden nämligen till det.
Så nu ska jag fundera en dag till över hur jag ska göra.
Ska förmodligen ringa tillbaka imorgon och kontrollera vad det står som önskningar inför familjen, vad jag har skrivit om vad jag hoppas de har för egenskaper, intressen och sådant, och kanske ändra det till något ännu bättre så jag mer koncentrerar mig på familjen istället för platsen jag ska bo.

Ska jag testa och se och sen ta bort, eller ska jag ta bort direkt?
Det är frågan.

Inga kommentarer: