fredag, augusti 04, 2006

Vill du ha mig? Var kreativ!

Något som jag går igång på - tänder på - är kreativitet.

Kan du sjunga, skapa musik, dansa, skriva, forma, rita eller laga mat - då har du fått mitt stora intresse.
Visar du det för mig eller använder dig av dina kunskaper framför mig - är jag din.

Jag har nämligen märkt att jag blir helt knasig så fort någon visar sig ha kunskaper inom de områden jag själv är förtjust i eller kan utföra.
Så fort jag läser en text som berör mig, tilltalar mig, blir jag närmast galen och nästan faller för skribenten.
Kan personen i fråga sjunga faller jag totalt.
De två sakerna är de största egenskaper jag söker efter.
Skriveri och sång. Förmodligen pågrund av att jag sysslar med dem.
Men matlagning är även en stor turn-on.

Andra tänder på uniformer eller sexig nakenhet.
Jag tänder på kreativitet och ömma kramar.

Vill du ha mig så skriv en vacker kärlekssång som du sjunger framför mig med din vackra stämma efter att du serverat mig din nylagade mat. Tillslut välkomnar du mig in i din mysiga famn och stryker mig över ryggen tills jag smälter. Om jag inte redan gjort det.
Annars så räcker det förmodligen enbart med en av sakerna.

Det värsta du kan göra är dock att göra allt detta utan någon som helst talang. Det är det mest avtändande som finns.
..fast.. en mysig famn kan allt räcka.
Och självironi är det roligaste som finns.

Inga kommentarer: