onsdag, augusti 02, 2006

Otursdagen

Idag har det varit en jävla otursdag. Ursäkta svordom, men den var nödvändig.

1. Jag vaknar upp av en dröm som gjorde mig helt apatisk och känner att det inte finns någon som helst anledning att dra sig upp ur sängen och cykla till jobbet. Vore bättre att bara somna om.

2. Jag kommer till jobbet och min arbetskompis som finns i samma avdelning som mig har även hon drömt en elak dröm som gjort henne på kasst humör.

3. Vi har lyckats förbereda oss för alla uppgifter i snart två veckor, och idag - som egentligen inte är någon stor produktionsdag, krånglar allting. Salladen är äcklig, maskinerna är konstiga, jag tappar saker på golvet, jag blir helt less på jobbet redan efter 2 timmar. Då återstod bara 7 timmar..

4. Jag är glad över att sluta en timma tidigare, närmare bestämt 15.15 istället för 16.15. 20 minuter innan denna tid kikar jag ut genom fönstret och upptäcker att det verkligen öser ner. ..och jackan som nästan tål regn är hemma.

5. Jag kokar makaroner och just då de är färdiga och jag häller dem på en tallrik så lyckas jag välta den och allt hamnar i slasken.

6. Då jag återvänder till datorn ser jag att min kära(jomenvisst..) katt har vält ut en mugg med vatten över mitt skrivbord, farligt nära tangentbordet.


Nu väntar jag bara på att jag ska råka ramla ner för balkongen och bryta benet eller sätta eld på lägenheten. Fan vet vad som kan hända.

Inga kommentarer: