lördag, augusti 26, 2006

Ta spelreglerna och kör upp dem någonstans.

Varför finns det så många regler på hur man ska uppföra sig för att ta sig dit man vill, eller få den man vill ha?
Jag har aldrig förstått mig på det.
Varför ska allting vara ett spel?
Följer man inte spelets regler till punkt och pricka slutar det med att man förlorar.
Uppenbarligen funkar det så, eller?

För att vi tjejer ska lyckas få killen vi vill ha ska vi spela coola och avvisande, sen när det börjar funka ska vi fortsätta på samma stil ett tag till. Man ska vara anti hela vägen fram och aldrig visa minsta lilla svaghet. Han ska få kämpa, och vi ska låtsas att vi inte alls vill.
Så fort vi viker oss och låter han få som han vill ska han tydligen bli mindre och mindre intresserad, och själv spela den som är avvisande och ovillig.
Sviker man spelets regler går allt om intet.

Jag har som sagt aldrig förstått det där.
Varför finns det regler?
Varför ska allting vara ett enda stort spel?
Jag avskyr dem.

Jag är ingen simpel tjej som gör precis som det sägs att man ska göra.
Jag har tröttnat på alla regler och att gå som katten kring het gröt.
Jag frågar oftare frågor än att gå runt och undra och bli osäker.
Jag raggar hellre än att vänta på att bli raggad på.
..men så hamnar jag i detta jävla spel.
Tydligen måste jag vara avvisande för att vinna.
Men varför?

GAaah!

Snälla rara pojkar, sluta gå som katten kring het gröt och ta mig hårt mot en vägg istället.
Eller hångla upp mig i en gungstol.
Gör vad tusan ni vill.
Bara ni slutar att spela det sablans spelet.

2 kommentarer:

isecore sa...

ta mig hårt mot en vägg istället

Är det en inbjudan? ;)

Sussilago sa...

isecore:
Haha, alltid!
Kom, bara kom. :P