tisdag, september 04, 2007

I'm home!

Jag är hemma igen.
Kom hem i söndags, och det första jag gjorde var att köpa en kebabpizza!
Och äta upp den också.

Men det kändes väldigt tomt.. efter att ha haft folk runt mig hela tiden (syrran bor med sina jobbarkompisar i ett stort hus) och bara klä på sig för att sen gå till hotellet för att äta en stor frukost, och hälsa på folk, och lägga sig vid en pool och sola och bada och bara vara.. så blir det konstigt när man kommer hem till sin lägenhet där det är tyst och brist på folk, dock med en katt som jamar utav helsike. Han har saknat mig.

Jag ville inte riktigt åka hem, trots att det är rätt skönt att vara hemma nu ändå.
Men resan var delvis konstig, vilket gjorde att all saknad förstorades upp multum och saker i mitt huvud blev väldigt rörigt.

I söndags fick jag ett löfte om att få besök på måndagen, igår. Det krävdes inte mycket tjat eller övertalning. Knappt något alls. Och ett löfte kommer sällan därifrån.
Men innan det löftet kunde infinna sig var jag tvungen att cykla till AF och fixa saker.. Det första jag får göra när jag kommer hem är att fixa med sjuhundratrettioåtta papper.. jag hatar det.
Måste skicka in allt pånytt till akassan. Yay!
Sen blev det affär för att inhandla tacosgrejer för att senare äta upp allt.

Sen infann sig löftet, besöket kom.
Det var D.
Saknaden hade blivit stor och mysbehovet jag fick på Mallorca gjorde mig knäpp.
Vi lagade iordning tacos - fast det var han som fixade allt.. hackade och stekte, jag stod bredvid/bakom och tittade på. Väldigt trevligt må jag säga.

Och nu sitter jag här, med lite tacosgrejer i kylen jag tänkt äta som frukost, och minnen om att ha fått spendera tid i en varm, välbekant famn.

Nu är jag tillbaka igen!

Kort ifrån resa finns att finna på min bilddagbok. Klicka bara på denna rad. Och börja kika ifrån den 19 augusti.

Inga kommentarer: