onsdag, september 12, 2007

En händelserik natt

Jag har haft väldans mycket att göra inatt kan jag lova.

Det hela började med att jag var i något hus, såg lite ut som huset som jag bodde i i Vargön, men ändå var saker och ting helt annorlunda. Jag, mamma, och någon mer, antingen Pappa eller B, satt vid ett bord, och plötsligt blev det fruktansvärt dåligt väder, och mitt i allt detta, en bit bort, ser jag något runt som snurrar.. och jag informerar mitt sällskap om detta, att det är något som kommer hit.. liknar en stor boll, som en tornado som rullar.
Efter mycket om och med inser vi alla att jag har rätt! Så vi springer fort som fan iväg till andra sidan av huset, jag hinner slita med mig en katt - som visar sig vara tjejkatten hos mamma (inte min egna, tydligen fanns han inte..), och pressar henne hårt mot min famn för att hon inte ska bli rädd och studsa ur och slitas med i den snurrande stormen.
Jag står pressad mot trappan och skriker upp mot min storebror "H...... DET ÄR EN SYKLOP SOM KOMMER!". (Jag vet inte vad jag fick det namnet ifrån.. Det varken stavas på S eller är en tornadoboll.). Men ner kom han, springandes.
Strax blickar vi ut genom fönstret igen och upptäcker att solen skiner och himlen är blå och allting är borta, så jag klättrar upp på brädor som är på taket för att blicka ut bakom huset, och långt där borta - på en strand- ser jag denna boll rulla.. och den vänder igen mot oss!
Men vi har tur att den rullar förbi huset bara...

Strax går det två arméklädda män förbi oss, över våran trädgård och ställer sig en bit ifrån den rullande tornadon, som nu har stannat precis framför vattnet. De lyfter en stor bazooka och skjuter iväg en stor raket som självklart träffar en bit ifrån målet.
Jag minns att jag nu har "Red Alert" i mitt huvud, det där spelet man krigar mot olika armeér.
De skjuter en gång till, men missar även nu.
De är tvungna att skynda sig eftersom bollen närsomhelt kan rulla iväg igen.
Vi blir också informerade om att väderprognosen INTE hade varnat för detta.. särskilt inte väderprognoserna ifrån kanarieöarna, på deras bild fanns inte ens stormvarning där stormen kom.


Nu flyttar jag på mig, drömmen har bytt plats, jag är nu åter igen på Mallorca, och Smonkanna och Bernhard som jag träffar där, ifrån Sthlm, kommer springades med en blodig hand - annas blodiga hand. Hon har tydligen blivit biten av en råtta, med rabies tror hon. Och hon har tagit sig ända till alcudia där jag håller till, ifrån huvudstaden Palma 40min bilväg, samt ännu en bit ifrån deras hotell. Tydligen tror de att jag kan fixa detta.. Jag leder dem till sjukhuset som jag vet befinner sig runt hörnet.


Men nu byter jag dröm igen.. Denna gång står jag på våran gräsmatta igen, utan någon tornadoboll, och någon - jag har ingen aning om vem - vet bara att jag tydligen känner personen - står och skjuter pilar med en pilbåge..
Han verkar försöka träffa oss, och en stor pil träffar mig rakt i ryggen, trots att jag står med framsidan mot honom.. Möjligt att den tränger in i mig när jag böjer mig ner.
Och så förjävla ont det gör.
Jag känner mig förlamad samtidigt som jag kan röra mig helt fritt.
Smärtan har gjort mig förlamad ifrån smärtan konstigt nog..

Jag lyckas gå runt där en stund, och nu är jag åter igen på Mallorca, tills jag själv hittar en läkare som lägger mig på en brits i ett rum.. Jag minns att jag ligger på rygg trots att pilen är i min rygg.. Jag har nämligen sagt att jag inte kan vara vaken när pilen ska ut (detta är mer som ett spjut än en pil..) och jag får därför en tub med någon salva att smeta ut vid alla andningshål, för att få mig att lukta på något som söver mig.. Det funkar inte alls, luktar ingenting, så jag pekar på en tub jag har med mig hemifrån, fotsalva! Men den har en väldigt stark lukt som döver, tydligen, och den är inte giftig, men eftersom den är svensk så får den inte användas här!
Jag tar dock utan att läkaren ser, och smetar ut överallt i ansiktet, och får äntligen den sövande effekten.
Nu ligger jag åter på rygg, och jag känner att han drar och sliter i spjut-pilen.
Jag önskar att han ska göra det fort så att jag inte hinner vakna innan.
Jag känner att allting inom mig, i ryggan, sitter fast i själva spetsen, men ändå lyckas han dra loss den utan att få med innehållet.. och på det sätter han en stor vit plåsterlapp.. och så var allt färdigt.
Det hela kostar 630 euro, vilket jag pungar ut med direkt. I drömmen är jag uppenbarligen rik.
Och 50-euro-lapparna är tydligen värda 500euro i drömmen.


Jag befinner mig fortfarande på Mallorca, med denna stora plåsterlapp på ryggen, min lillebror är också här, och vi missade flyget hem i söndags! idag är det tidig onsdagmorgon, alternativt natten till onsdag, och syrran sover.. det är idag flyget går hem, det vi fick boka om till. Därmed var vi tvungna att packa ihop allt och sen väcka syrran.. Vi var tvungna att ta bussen sa jag, men direkt sa syrran att, jag kan köra er! Eftersom du har köpt ett hus, så ska jag väl kunna hyra en bil! (Jag vette fan när jag köpte ett hus..). Jag säger dock att, jag kan betala denna gång! Hyrbilen alltså.
Jag går in i badrummet och försöker hitta schampooflaskor att packa ner, och där stor Igor, syrrans jobbarkompis och boendekompis, han har just kommit ut ur duschen, så han har bara en handduk runt sig. Uppenbarligen har även jag bara en handduk.. och han försöker se det stora plåstret.
Sen säger jag att vi måste säga hejdå nu eftersom jag nu åker hem, och han kramar om mig.. Och så påpekar han då detta att han bara har handduk, och inget mer under, men det gör inget säger jag, för det har inte jag heller! Han suger sig fast med munnen mot min hals och jag blir helt lealös och sjunker ner på en stol med benen brett isär. Vi reser oss lite upp igen för att inte råka.. ja.. göra något, eftersom båda bara har handduk på sig.. Men åter igen glider jag ner på stolen..
Tillslut så släpper han och jag springer in i ett rum för att klä på mig kläder, eftersom vi strax måste åka. Lillebror håller på att packa det sista.

Och här vaknar jag..
Och noterar att jag ligger kors och tvärs i min säng, och har uppenbarligen använt alla tre kuddarna, samt två täckena jag har.. Hela sängen med andra ord, under natten. Jag äger en 180säng numera.

Vilken jävla natt!

Inga kommentarer: