torsdag, september 06, 2007

Sing Hallelujah!

Igår ringde min bästa jobbarkompis till mig, Anneli, hon informerade mig om att många, många folk från jobbet har pratat ihop sig om att ses på en restaurang på kvällen, och hon frågade om M hade ringt mig.. Vilket hon inte hade nej, roligt att åtminstone en ringer och informerar mig!
Två timmar efter samtalet samlas vi alla på restaurangen, och vi blev 26 stycken.
Och min arbetsledare som inte är kvar längre kom dit, och det var så roligt att se honom igen trots allt skit som varit. Det känns sorgligt att han inte ska vara kvar, han är ju ändå en stor bit av jobbet. Han berättade även hur allt hade gått till, att det inte var så som vi hade fått berättat för oss.
Han och den sjukskrivna kvinnliga arbetsledaren fick varsin kram av oss alla.
Han gav oss alla ledigt imorgon (idag)! Nu när han inte har några befogenheter kan han ju säga vad som helst.

Men det jag skulle komma fram till med detta var att.. påvägen dit, då jag satt och väntade på bussen, mötte jag min gamla klasskompis ifrån Estet. Han jag gick alla tre åren med, och även tre åren i Mellanstadiet. En av dem jag alltid varit mest förtjust i!
Jag mötte honom även två veckor innan jag drog till mallorca, då jag skulle fixa pass, och då berättade han att han bodde nära på granne med mig, har dock inte sett honom sen dess.
Men iaf, igår. Han berättade att han var påväg in till Trollhättan för att sjunga med i Kammarkören, han hade varit där två gånger innan, och denna gång skulle han få sjunga på prov för att se om han platsar.
Och självaste Olle är körledaren!
Min underbara älskade favoritlärare! Han som.. egentligen alla borde ha haft!
Han som fick oss alla att ställa oss upp på bänkarna och göra rörelser med händerna samtidigt som vi nära på dansade, för att komma ihåg ett mattetal.
Vilket jag kommer ihåg.
Vi hade honom även i estetkören, och han är bäst!
Jag har saknat att sjunga i kören allra mest av allt man blev av med då man tog studenten.
Och så detta!

Jag fick Olle's mobilnummer av C, precis innan jag skulle gå av bussen.
Och idag ska jag ringa till honom och fråga om det finns någon chans för mig att komma dit eller få vara med!
Han vet hur jag låter, om han nu minns, och det vore himlans roligt!

Tänk om..

Inga kommentarer: