måndag, september 17, 2007

övningskörning

Jag har just kört bil!

Jag skaffade övningskörningstillstånd (lemp, lämp? nåt!) hösten 2004, körde inte förrän efter vintern, och då kanske 3 gånger.. det är 2-3 år sedan nu, och idag satte jag mig bakom ratten igen!
Kändes som första gången åter igen.
Tog ett tag för att få in rätta känslan mellan kopplingen och gasen, fick lite kärringstopp, men sen gick det som på räls!
Övade några gånger till med koppling+gas för att lära mig, och det gick bättre och bättre.

Sen sa mamma att jag skulle köra hem. Woho.. trafik, RÖDLJUS!
Fytusan.
Valde dock att ta en annan väg, utan det stora rödljuset, kanske imorgon?
hamnade istället vid korsningen där jag alltid tänkt "här vill jag inte köra bil". :P
Men det gick bra!
Och hem kom jag, och jag körde inte på något!

Värsta grejen.

Hoppas på att köra imorgon igen så jag kommer in i det på riktigt denna gång.
När jag väl tar en körlektion på körskolan så slipper jag vara så megaosäker åtminstone.


Synd nu bara att jag inte kan dela med mig av glädjen för det här till den jag vill dela med mig av till! Vi har en liten situation..
Menmen.

Jag har kört bil!

Inga kommentarer: