torsdag, september 20, 2007

Idolbigbrother

Alla har vi förutfattade meningar om saker och ting och människor, och en hel drös med fördomar som de flesta försöker låtsas som om de inte existerar.

Jag utger mig ofta för att inte döma någon på förhand, eller ge alla en chans, etc. etc.

Men jag hade fördomar emot en idoldeltagare vid namn Marie Picasso.
Jag kände igen henne direkt, en föredetta medlem i bigbrother.
En sån där blond bimbo med stora bröst..
Sex i tv, förlovning i tv.
Och så söker hon till idol.

Jag visste redan innan att honkan sjunga, men inte mer än att hon kan.
Det är väldigt lätt att döma ut någon snabbt.
Och jag var en av idioterna som gjorde det.
Var inte alls förtjust i henne.

Men då hon framför kameran beklagade sig med tårar över att hon alltid kommer få ha denna stämpel på sig, att hon får bära med sig det hela tiden, och värja sig ifrån människor med alla fördomar, att hon alltid måste betala för det. Varför kan ingen släppa det? Bara för att hon gjorde något hon trodde var skoj.. för massa år sen. Osv osv.

Där började jag se på henne lite annorlunda.
Och sen när hon sjöng ännu mer, och man fick lyssna på henne och se hennes reaktioner ännu mer. Hennes tårar såfort det gick bra för henne.
Då raderade jag bort mina fördomar och förutfattade meningar.
Hon må vara blond, och hon må ha stora bröst, och varit med i bigbrother, men det utgör ju inte hela hennes jag.

Jag kan visst vara jävligt bombad ibland..

Förlåt!
Inte för att jag tror du läser det här.. men ett förlåt skadar ju aldrig.

Inga kommentarer: