tisdag, september 25, 2007

Ekonomin sjunker som en sten

Jag har haft lite (läs; Stora) bekymmer om ekonomin den senaste tiden.
Jobbet tog ju slut, schemat, och jag insåg att där jag var tillbringat min tid de senaste två åren.. behöver mig inte längre.
Inte bara jag som råkar ut för det, men det är jag som är huvudpersonen i mitt eget liv.
Och det är ju rent förjävligt.
Ekonomin sjunker som en sten rätt fort i sådant läge.

En månad till åtminstone skulle jag klara mig, dock blev min sista "stora" lön därifrån lite mindre än förväntat, så nu sitter jag här och grinar fult över att det inte blir så mycket över på kontot.
Sen att det är typiskt att jag nu har ännu fler konstnader nu än tidigare gör ju inte saken så mycket bättre.

Jag kan säkert dra ner på lite mer, som jag gjorde sist ekonomin dalade, men just nu går det liksom inte riktigt!
Men men, nästa månad kommer jag kunna ha lite mer koll på matinköp. Nu kommer jag få betala en summa varje vecka i några veckor framåt, för att betala en sak, och behöver inte göra några matinköp.
Har börjat på en sak nämligen.

Bara det inte går minus så får jag väl le och verka glad.
Anar dock att jag får plocka från de fjuttiga sparpengarna jag har.

Ah, ljuvliga ekonomi!

Söka jobb, jobb, jobb.

Inga kommentarer: