torsdag, september 20, 2007

Överkast

Det gäller uppenbarligen att ha tålamod och vänta!

För längesen hittade jag ett överkast jag ville ha, på jotex's hemsida, men det stod att det var slutsålt, och då jag skickade mail för att fråga efter det - skulle det inte dyka upp mer.
Det jag ville ha fanns inte alltså.

Till saken hör den att.. när jag väl vet vad jag vill ha, så är det vääääldigt svårt att övertyga mig om annat, jag är så målinriktad att det knappt går att ändra kurs.
Men så fann jag ett överkast som skulle kunna funka, nu på ellos hemsida.
Dock skulle det kostar runt 800kr, vilket kändes enormt dyrt.
Så jag väntade.. och funderade.

Och igår fick jag en liten katalog på posten, som jag öppnade idag, där fann jag en ruta där det stod REA på, 20% på hela beställningen! Så jag tänkte, vadtusan, jag går in och kikar om det även gäller för överkastet!
...och då hittade jag en annan rearuta på framsidan, 50% rea på din favorit!

Det visade sig att mitt överkast inkluderades i rean, och nu har jag beställt det, och ska betala runt 400kr, halva priset!
Det finns tillhörande kuddar, men jag planerar lite smått att köpa dem på 20%rean, gick nämligen inte att kombinera, eller köpa för ordinarie priset, var inte så megadyrt.

Så nu är jag glad!
Inte det jag ville ha egentligen, men tillräckligt bra, tror jag! Om inte så var det inte våldsamt dyrt..

Inga kommentarer: