måndag, september 10, 2007

Ett steg närmare mysteriet!

Idag hade jag fått ett inkassokrav från min hyresvärd, för pengar jag ska betala för ngn tapet i min gamla lägenhet. Jag betalade direkt jag kom hem i söndags, eftersom jag hade glömt av att göra det innan.
Men nu kom som sagt brevet, där det hotas med att gå vidare till kronofogden. Jag har redan betalat! Så självklart var jag tvungen att ringa dit.
De skulle kolla upp detta.
Sen avslutade jag det med att..

"...jag har en till sak att fråga.. det var dock längesen, men jag ringde till er om att det luktade något i trappuppgången, och nu undrar jag vad det var? Jag har mina teorier redan."
Hon som jag pratade med var vikarie, men lovade att luska reda på det, om någon vet, och informera mig om det senare. Det med pengarna kommer hon, eller någon, ringa om senast torsdag eller fredag, så då ska jag fortsätta utfrågningen.

Så, min journalistiska grävningsanda har inte dött!
..men kanske något i min trappuppgång har.

De har förövrigt bytt ut ett namn på en dörr under mig. Någon som flyttat snabbt eller vaaaaad har hänt?

Vi får se om jag får något svar.

Inga kommentarer: