torsdag, april 06, 2006

Alldeles för hård för att jag ska sova med honom.

"Stor-Ove är alldeles för hård för att jag ska sova med honom."

Vi, närmare bestämt jag och en till tjej, har varit barnsliga (läs; roliga) nog och döpt en stor maskin på jobbet till "Stor-Ove" och en liten till "Mini-Ove" - efter en som heter Ove då förstås.
Idag var vi båda trötta, och jag förvarnade dem alla att jag en halvtimme tidigare var påväg att få ett skrattanfall taget ur luften. Ingen aning om varför med andra ord.

A-K stod upp på en liten stege-pall för att skrapa lite i "Stor-Ove", då jag häver ur mig den där kommentaren efter att jag fått frågan ifall jag inte ska ta med maskinen hem. ("Stor-Ove är alldeles för hård för att jag ska sova med honom.")
Strax började jag skratta, och hör ett kippande ljud över mig. Jag tittar dit och ser A-K stå på pallen med en slickepott i ena handen och med ihopknipta ögon. Hon bara står där och blir allt rödare i ansiktet och gapskrattar.
Jag sätter snart igång mitt gapflabb som aldrig tar slut, är tvungen att lägga överkroppen över ett bord och gömma mitt ansikte. A-K står upp och skrattar och vinglar nästan av pallen medan jag dunkar huvudet och handen i bordet.
Han som ansåg att jag skulle ta med "Stor-Ove" hem börjar skratta han med.
Det är inte första gången vi gapflabbar medan alla andra tittar på oss.
Vi kan helt plötsligt ställa oss upp, mitt bland alla, och gapflabba.
Halvligga över en vagn, eller lutandes mot en vägg, böjda som om vi hade ont i magen - vilket vi säkerligen har också..
Jag trivs så bra i hennes sällskap pågrund av att hon får fram mitt nonstop-skratt.
Vet dock inte hur bra alla andra trivs i vårat sällskap..



Vad är det för likhet mellan ett flygplan och Jonas Gardell?
..var också en fråga jag ställde.. till den såkallade onsdagsdejten.
Det fick fram hans stora snus-leende.
Ja, åter en pojk som snusar. Vik hädan!

Så.. Vad är det för likhet mellan ett flygplan och Jonas Gardell?
- Båda tar Mark.

Inga kommentarer: