måndag, april 10, 2006

Välbehag

Idag placerade jag mig i soffan och lät mig sjunka in i ett välbehag av någon sorts lycka.
En helt städad lägenhet som jag av egen kraft har fixat.
En katt som lugnt sov i min korgstol bredvid mig.
Min favoritfärg som allt mer och mer tar plats i rummet, särskilt nu när all skit är bortstädat. Min underbara röda färg.
Sist men absolut inte minst; en sol som letar sig in genom mitt fönster och finner sin plats bredvid mig i soffan.
Vad mer kunde jag göra än att le?

Jo, snappa åt mig en bok och lägga mig ner i soffan's solsken och läsa och bara låta mig vara.


Väger man alla dagens händelser för och emot på en våg, då skulle den goda sidan vinna.
Dagen har helt enkelt varit underbar.
Solen lyckas alltid dock bilda små skuggor.
Men visst sjutton är de lätta att sudda ut!

Inga kommentarer: