onsdag, mars 29, 2006

Onsdagsdejt

En arbetsplats är ett farligt ställe.
Det har jag fått erfara idag.

Det hela började med ett skämt, jag fick för mig att skoja till det lite och kallade oss för "radar-paret". Det pågrund av att vi arbetade väldigt snabbt ihop när det gällde ett arbetssätt.
Sedan har det utökat till lite allt möjligt.
Nu är det allmänt känt att jag är intresserad av personen i fråga.
Rykten går fort.

Idag fick jag reda på, från en, att någon hade gått till personen i fråga och berättat att jag är intresserad av honom. Den som berättade det för mig vägrar avslöja vem det är som har "skvallrat".
Dock hade jag några dagar innan stått och skämtat om det öppet med en tjej precis framför denna pojk, då han även skrattade åt det. Men då var det på skoj.
Nu har det blivit hur seriöst som helst.

Men för att återgå till att berätta om det som hänt nu..

Idag efter lunch kom jag in i det lilla produktionsrummet (med alla de trevliga människorna, mer manliga än kvinnliga) och stirrade på något som stod framför mig.
De andra hade inte kommit in i rummet än.
Det något som stod framför mig var; En vagn med en stor ljusstake med långa vita ljus i, två stycken vinglas, en skopa med dill, en burk med räkor, två dunkar med vitt och rött-matlagningsvin samt ett papper där det stod "[Hans namn] + ? = Onsdagsdejt?" och över det hade någon ritat ett stort rött hjärta.
Jag höll på att svimma när jag såg det.
Väntade in de andra som strax också såg det och fick som svar ett stort skratt.
Som tur var hade pojken i fråga inte kommit dit än, vagnen kördes ut ur rummet och ställdes i korridoren till alla's chans att skåda detta verk.
Och så kom han tillslut..
Jag stod och skrattade och var generad i ett, jag valde att stanna kvar där jag stod av brist på mod.
Strax skickade dock en människa, som uppenbarligen älskar att reta mig, mig till att hämta saker som fanns i närheten av denna pojk. Sagt och gjort, jag gick dit, och möttes av ett stort flin. Jag kände mig inte alls röd i ansiktet.
Han fick tydligen reda på det igår, och idag möts han av ett uppdukat "bord" för två med ett ritat hjärta på. Vad ska han tro?
Å andra sidan stod inte mitt namn med på lappen, utan istället fanns det detta frågetecken.
Men hur svårt det är att räkna ut är ju en fråga..

Det här är jäkligt förbannat pinsamt, men samtidigt hur roligt som helst.
Hur ska det sluta?
Jag vet inte ens hur stort mitt intresse är.


Herrejösses.

Synd att jag ska bort från det rummet om 2 veckor..
men jag har hört talas om en personalfest...

Inga kommentarer: