måndag, april 17, 2006

Födelsedagskalas

Nu har jag blivit firad av familjen.
Maten jag lagade (Kyckling - och grönsakswok) blev riktigt god!
Vilket de höll med mig om.
Tårtan var enormt smaskig även den.
Storebrorsan kommenterade något om att jag är duktig på att både laga mat och baka.

Men ja, nu är jag hela *piip* år. Det känns bra.
Den ålder känns helt lagom.
Varje år har jag känt likadant, jag växer alltid in mig i rollen som en siffra äldre.
Ingen åldersnojja här inte, fast iofs är jag inte så gammal än.. Det återstår att se med andra ord.
Men så länge man själv anser att man har kommit långt i livet - så varför deppa över spilld mjölk?
Det som är så djävulskt enkelt att torka upp..

1. 25 pack med DVD-R-skivor, 4,7GB. (jääävlar vad jag ska bränna ut filmer och serier!)
2. En mellanstor gryta med glaslock. (Makaron-grytan nummer1!)
3. Ett lila duschdraperi. (Tusan.. nu har jag inte längre några titthål ut till hallen.. Får be katten göra sönder detta nya också..)
4. En lila handtrycktvål.
5. En lila liten borste. (Kan man använda en nagelborste till fötterna?)
6. En lila tvättsvamp.
7. En lila tvätt-skrubb-boll.
8. Ett lila tandborstglas.
9. En verktygslåda med tillhörande skruvmejslar och några tång..ar? hm.. tänger? nåt. (Detta fick jag av min kära fader.. Bra att ha, nu vet jag var min hammare ska placeras. Jag höll dock på att skratta halvt ihjäl mig då han berättade att han hittat verktygslådan i sopen (eller vad det nu var) och tvättat den i sin diskmaskin så den blev ren och fin..(billigt och bra om inte annat))

Ja, det var det jag fick idag. Mitt badrum ska alltså gå i lila har jag bestämt..

Sen fick jag en söt liten glasmojäng med stenar och en blomma i i färgen orange, med en värmeljushållare längst upp, av min söta lilla vän H.

Jag vill fylla år igen.
Men bara av den anledningen att jag får laga mat och bjuda familjen på det.
Skitskoj ju!
..kanske ska anordna någon bjudning någon gång?
Det gör ju ändå ingen av oss förutom då vi fyller år.

Kanske. Imorgon lär jag väl ha glömt tanken.

Det har varit en himlans många folk som har kommit ihåg mig idag förövrigt. Då känner man sig inte som en ensam liten plutt längre.

aprilsagan är fulländad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul fader du har =)
Fast lite smart, hehehe!

Kram på dig flicka lilla