måndag, april 17, 2006

En aprilsaga

Idag är det en alldeles äkta aprilsaga.
Dagen då aprilsagan egentligen skapades.

Med sina nyfikna ögon upptäckte aprilsagan världen runt omkring, hon frös kanske och grät och var alldeles förtvivlad över att värmen och tryggheten just flytt undan. Men här var hon, skapad av andra, gjord för att vandra på denna jord. Med sina vingliga ben tog hon ett par närmast stadiga steg mot en ny tid, en ny värld, en framtid - hennes framtid.
Och se hur det blev!
Framtiden är redan utstakad trots att hon ibland tvivlar på det.
Ett underbart möte kommer hon att få, kanske fler än vad hon nu egentligen kan ana.
Men det här är hennes tid, och ingen annan har tillträde idag.
Nu är det hon som står som segrare på denna dag.
Det är nu aprilsagan visar sig i sin alldeles äkta underbara skepnad.

Så, varför döpte jag min blogg till aprilsaga?
Rätt och slätt.. det är april nu, idag, och för ett antal år sedan föddes jag, just på denna dag.
Det är jag som är aprilsagan rakt igenom.
Och idag fyller jag år.

3 kommentarer:

skrutten84 sa...

grattis på föddelsedagen får man väll säga

isecore sa...

Gratulerar! Hoppas du har en bra dag!

Sussilago sa...

Tack så mycket! :D