fredag, november 16, 2007

Kuksvans

Nu ska jag presentera något inom det programmet jag går.
Det har nu gått 6 veckor, just precis nu inledde jag den 7e veckan och det känns alldeles utmärkt.
11.3kg har försvunnit än så länge ifrån mig, och ungefär 13cm runt midjan.
Det är inte illa pinkat!
Sen så har jag även träningsvärk överallt, men den har blivit mindre idag trots att jag tränade igen igår! Det är väl sant det där med att botemedlet emot träningsvärk är att fortsätta träna.

Just nu sitter jag och äter frukost, eller snarare så dricker jag den. Ingen soppa nu alltså, utan en drink så att säga.
Idag spexade jag till det lite extra!
Jag har 1kg kvar för att komma till mitt andra delmål, men jag tänker fira redan innan jag kommer dit ändå! Jag har ju lyckats ta mig ett steg närmare och det är alltid något att fira!

Det blev ett par, nära på, cocktailglas!
Fast egentligen är det glassglas, kulglass på ett ungefär. De är väldigt söta åtminstone!
Och de innehåller Vanilj!
Den smakar som marsansås.
Väldigt god, min favorit!

Och ja, hungerkänslorna försvinner, jag blir såkallat mätt och kommer inte behöva få i mig något mer, förutom vatten, på 3-4 timmar. Bra va?
-publiken jublar-


..angående rubriken.. När jag och syrran var på ett ställe och drack drinkar på Mallorca blev vi väldigt fulla, och jag började snacka väldigt konstigt.. Jag ville beställa en kuksvans rätt som det var. Ja, se på svenskar.. men cocktail var en korrekt översättning till kuksvans, tyckte jag.

Inga kommentarer: