fredag, november 23, 2007

Ekonomisk överraskning

Det är trevligt när man lyckats få ihop sin ekonomi någorlunda och man därmed står på plus en hel del pågrund av att man nyss fick rätt ifrån akassan och sådana saker..
och sedan logga in på sin internetbank och se att en summa LÖN kommit in på kontot.
Först undrade jag hur fasen jag kan få lön när jag inte jobbat?
..så jag kontrollerade i alamanackan.
Visst sjutton! jag jobbade ju 4 dagar i början av oktober.
Och nu fick jag in överraskande pengar på kontot!

Jiho! ..säger man då!
Nu ligger jag ju på massa plus och kan åter igen bygga min budget på hög.
Vad skönt!

Man får alltid bortse ifrån det negativa med att man fick slita och gråta och blir vansinnig månaderna innan, utan nu är det faktiskt positivt, och då blir det bara positivt!
I efterhand är ju allt värt det.
Sägs det.

Aah, kära underbara budget.

Inga kommentarer: