torsdag, november 08, 2007

Graviditet

Jag känner en konstig känsla i magen, som om det är något nytt som dykt upp, infunnit sig.
Lägger händerna mot magen och får för mig att jag inte är ensam längre.

..så jag blir tvungen att prata med någon, berätta om denna märkliga känsla, för jag kan inte få nog utav den, det känns som om något växer där inuti.
Jag pratar om att gå till barnmorskan för att ta reda på om jag är gravid eller inte, för vissst sjutton känns det som om jag vore det.
Sen är det någon som säger något om att det måste ha skett senaste månaden, att jag isåfall blev gravid då, så jag börjar räkna på vem det kan ha varit som hjälpte mig att skapa ett liv inuti mig.

..först blir jag överlycklig över att det måste vara D! Jag menar, jag vill att det ska vara D! Särskilt eftersom jag alltid har velat ha ett mulatt-barn. Jag älskar den hudfärgen. Det är så vackert.
..men så kommer jag på, fan, det var ju två månader sedan.. då kan det inte vara han.
Tanken gled då in på Mr T. Är det han?
Men det var också längesen.. så det var också omöjligt.
Kommer även på att jag hade mens efter det.

Sen kom jag på vem det måste vara.
Han jag hade sex med för cirka en månad sedan.
Och jag blir så överväldigande ledsen, så besviken över att det måste vara han.
Absolut inte han jag vill ha som pappa till mitt barn.


..Sen vaknar jag, och känslan av graviditet och vem som hjälpt mig att komma till det kastas på mig, och jag känner efter, under några sekunder, för att vara säker.

Det var bara en dröm, bara en jävla dröm.

Hade det varit en verklighet skulle huvudet aldrig plocka fram Mr T eller han som tydligen var pappan, eftersom den ena har jag aldrig rört - nej usch - och den första var alltför längesen.

Gravid med D som pappan?
Det vore rätt tragiskt.


Men nu är det tredje gången jag drömmer att jag är gravid!

Inga kommentarer: