fredag, november 09, 2007

I am the champion, my friends

And I'll keep on fighting - till the end!

Yaaaay!

Den här dagen blev bra.
Jag fick brev hem på posten angående min överklagan till akassan.
Ha!
Jag vann!!
De höjde min normalarbetstid per vecka från 15 timmar till 32 timmar! Så det ska vara.
Vilket innebär att jag inte förlorar på att jobba några få timmar.
Jag förlorar inte ens på att ta 50% jobb som jag blev kallad till intervju för. Fick dock avsäga mig den, men ska ringa och se om de fortfarande vill träffa mig, bara två dagar sedan så..

Men bäst utav allt!
Jag får pengar retroaktivt!
3000kr får jag sammanlagt ifrån akassan, ifrån tidigare veckor.

Ljuvligt!

Nu har jag råd att lägga undan, spara, ha till sämre tider - vilka som inte ska komma enligt mig!
Och råd med sakerna jag håller på med och råd att köpa riktig mat sen också.

Sen fick jag dock ett brev hem från intervjun jag var på, och jag fick inte jobbet.
Men det gör inget, nästan iaf. Jag är nöjd över hur intervjun gick åtminstone!


Jag är fanimej bäst helt enkelt.

Inga kommentarer: