onsdag, oktober 03, 2007

Sprutad i ansiktet

Jag jobbade idag, för ovanlighetens skull nuförtiden. Ja, mitt gamla jobb, eller nuvarande, jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det.
Men i alla fall..

Jag fick sluta 15.15, vilket kändes rätt skönt, 9 timmar på jobbet istället för de vanliga 10 timmarna. Och som alltid vandrar jag förbi några jobbarkompisar som jag ofta fastnat vid såfort jag är i närheten, denna gång var ingen skillnad på det.

Det är Maria, Daniel, Solveig, Russen och Jörgen. (Och ja, namnen är oerhört fingerade förövrigt.) Jag har haft nära kontakt med Maria sen vi gick utbildningen ihop, och därför får reda på lite allt möjligt om vad hon haft för sig. Men min största koncentration hamnade ändå på Daniel, som är en sån där person som man skämtar med, på ett flirtmässigt sätt. Det är svårt att undgå!

..och ja, jag har väldigt många "Daniel" runtomkring mig nu känner jag. 4 stycken för att vara exakt.

Men för att återvända till själva ursprungstanken med detta blogginlägg..

Vi stod och pratade, och gapskrattade, och skojade om sex och gav hintar och frågade frågor och skojade ännu mer. Snacket var mycket mellan mig, Daniel och Solveig.
..tills daniel gå in i ett annat rum och ber mig följa med.
Han tänkte vara snäll och ge mig en arbetsuppgift, jag som redan stämplat ut.
Han tyckte jag skulle skölja av massa saker, men då jag sa nej tog han tag i slangen istället och började spola..
Jag sa då att det är så roligt att se honom jobba.
Och strax försökte han åter igen få mig att spola av ännu en grej, men då jag åter igen sa nej ställde han sig bredvid den och tittade på mig. Jag glodde tillbaka med ett litet leende.

..Så riktade han vattenslangen mot mig och sa på ett ungefär "Jag vågar spruta på dig så.." och innan jag ens hinner svara får jag en vattenstråla mitt mellan ögonen, och hela ansiktet blir blött. Jag blickar mot honom, i en rätt så grumlig blick och ser att han själv blev lite förvånad. Det var inte riktigt meningen att han faktiskt skulle göra det där och då, trots att han lite smått hotade om det.
..så jag springer fram och försöker ta tag i slangen, nästan brottas med honom, men han lyckas med att hindra mig ifrån att vända och vrida den mot honom, och när jag väl lyckas så har han sprungit iväg och slangjäveln är kort och har ingen kraft i sig.
Så jag går ut till honom, med ett ansikte blött av vatten, glor på honom och säger "Du sprutade mig i ansiktet!", och så går innebörden upp och han börjar flina och jag likaså.

Som straff, för stunden, petade jag in fingrarna i sidorna på honom några gånger. Inget han tycker om.

..och upprepade åter igen "Du sprutade mig i ansiktet!.. jag ska hämnas!"
Sen gick jag därifrån och hem, med ett flin, och insåg att jag hade varit på jobbet 45min mer än nödvändigt.

Så.. någon som vet ett bra straff för detta?
Inte varje dag jag blir sprutad i ansiktet liksom.

Inga kommentarer: