fredag, oktober 26, 2007

Halva inne

Efter gruppträffen idag med programmet jag går så åkte jag och Emelie i bil hemåt, men blev stoppade vid rödljusen, av just rödljusen.
När vi satt där så fastnade min blick vid tre killar som gick över vägen framför oss; Min tanke gick direkt till, "åhå, afrikaner.. som på Mallorca.." (Ingen aning om de var afrikaner, men bruna i hudfärgen åtminstone), och jag följde dem med blicken hela vägen, tills de tittade in i bilen på mig.
De gick förbi, och jag satt fortfarande med blicken naglad i dem, då den ena, han som gick längst fram, lyfter på huvudet som i en hälsning, och jag gör samma sak som svar, med ett stort leende.
Så ser jag att den tredje, han som går längst bak, vänder blicken mot mig också, och jag sitter fortfarande där med ett superstort leende och vägrar släppa blicken, och han börjar titta forskande och låter huvudet följa med blicken ju längre ifrån bilen han går.

Emelie börjar reagera och jag börjar skratta, känner att hela ansiktet blir rött, och så blickar jag bakåt igen, bakom mitt säte, och ser att den bakre killen fortfarande tittar bakåt han också, mot mig.

Sen blir det grönt och vi far iväg.

..och jag kunde inte sluta tänka på det, satt som en fåne med ett leende på läpparna och tyckte det var skitroligt. Och säger saker som att, vad roligt det är att flirta! Jag blev helt glad, och jag trodde man bara kunde göra sånt på Mallorca!

Jag hade nog halva inne där. :-P

Inga kommentarer: