onsdag, juli 11, 2007

Flottig kladdkaka

Igår bestämde sig två på mitt jobb att vara lite elaka.

En jobbarkompis stekte en jäklans massa kött vid stort stekbord, och efteråt då allt var färdigt skrapade personen ifråga ihop allt som alltid ligger på stekbordets bottnen, det där äckliga, svarta, stekfett och annat "smått och gott".
Personen plattade ihop och formade till en fyrkantig hög.
Det var då, sammanlagt två personer, fick snilleblixten att lura deras jobbarkompisar..

De formade äckeldegen ännu mer och skar den i smådelar, så att det påminde om kladdkaka.
Sedan hämtade de stärkelse, sådant som man har i mat, och pudrade det över de såkallade kakorna, som om det vore florsocker.
Jag och ***, som jag jobbar med, fick reda på allt detta då en av dem kom in i våran avdelning för att hämta några jordgubbar att skära och lägga på, så att det ser ännu godare ut!

Så var stunden inne, vid lunch då jag öppnade kylskåpet stod där ett litet fat med de såkallade kladdkakorna på, inplastade, och på plastet stod det "Varsågoda!"

Det är bara jag och tre till, förutom de två som tillverkade det, som vet om att det är liiiite fejk.
Och jag blir illamående såfort jag kommer att tänka på det.
Tänk den som tar en tugga..
För det ser faktiskt riktigt gott ut, sålänge man inte kommer ihåg vad det faktiskt är tillverkat av..

Idag när jag kom på sista kvartrasten så var en av bitarna borta.
Någon ätit upp?
Han eller hon måste ha spytt, eller spottat som fan.
Men ingen har sagt något! Ingen har hört något.
Så det är bara att fortsätta vänta och se vad som händer.. vem som är åpen(?), glupsk.
Imorgon är en stor dag, vilket innebär att allihopa är på jobbet.
med andra ord minst 30 stycken.

Sedan inatt.. då kommer plockarna, de som tar hand om alla tillverkade varor på kvällen och natten för att sen skicka iväg allt till olika butiker, de kommer öppna kylskåpet inatt.
Vi får se imorgon hur många som finns kvar, och vilka som tar sig en smakbit.

Det här är som sagt megaelakt, men hur roligt som helst.. eftersom jag vet om det.

Det är även rätt komiskt att se vem som är snäll och avslöjar och vem som inte gör det.
Vet en av de jag alltid pratar med.. hon vet om det, jag har fått veta att hon vet, men jag vet inte om hon vet att jag vet. Hon har inget sagt till mig om det.
inte heller den andra, killen.
Jag hade dock inte tänkt säga något heller, för att vara jävlig, men det är rätt skoj att se vilka som håller tyst utan att veta att jag har vetskapen.

Så här roligt har vi på mitt jobb iaf!




Jag censurerar lite namn utifall att någon som vet vilka personerna är läser detta. :-P
Det får komma fram vilka de är på andra sätt!

1 kommentar:

Anonym sa...

uuuujuuu fy va äckligt!!! :S