fredag, mars 10, 2006

Sug efter resa

Fredagskvällen närmar sig midnatt och jag funderar på att somna.
Känns lite så där smådrygt att man tillbringar fredagar åt att gäspa, ha huvudvärk och bara vara allmänt seg.
Får ändra på det snart.
Dra iväg på någon trevlig resa igen.
Det ska jag iofs göra nästa helg, bli skauning igen för en stund.
Men mer..
Jag saknar den perioden i mitt liv då jag tillbringade mina dagar i helt andra städer än den jag bor i. Åkte runt lite överallt, hit och dit. Allt ifrån Jokkmokk, Umeå, Gävle och Växjö. Har fortfarande kvar minnen från alla städer. Ljuvliga dagar, nervösa dagar.
Träffa människor man bara har pratat med på internet, flera gånger om.

Lustigt egentligen.. De två personer jag pratade mest med för 4 år sedan är den jag åkte allra först till då jag var 16-17 år, och den jag åkte sist till - förrförra helgen. Cirkeln sluts, på något konstigt vänster? (jag föredrar vänster framför höger.)

Nej, jag vill åka iväg snart igen. Fick mersmak efter Linköping.
Dock vet jag inte riktigt vart..
Stockholm skulle kunna vara roligt, lite småläskigt att tänka tanken bara, men vore roligt att träffa två stycken igen.
Sen kan Örebro vara ett förslag, men det vet jag inte riktigt. Det återstår att se.
Uppsala möjligtsvis också, eller Umeå.
Det är bara att komma på var alla man pratar med bor, så hittar man ett ställe att fara till.
Kruxet är pengar.
Pengar, pengar och åter pengar.

Inga kommentarer: