söndag, mars 12, 2006

Att läsa eller inte läsa

Allt fler och fler börjar blogga, jag blev en av dem.
Råkade hitta en särskild sådan för ett tag sedan, det var lite läskigt.
Borde finnas en lag emot att läsa saker som är skrivna av folk man inte riktigt vill eller borde läsa något av.
Samtidigt funderar jag på ifall jag ska ge ut adressen lite mer än vad jag hittills har gjort.

Självklart vill jag att folk ska läsa det jag skriver, men samtidigt finns det människor som jag helst av allt ser att de missar mig totalt.
Jag vet inte vad som överväger.
Allting jag skriver kommer vara tolkningsmässiga, inget "pang på rödbetan", utan folk ska inte förstå vad de läser om vid första blicken.
Därför borde det egentligen inte vara så farligt om dumma folk läser det.
Eller?

Helsike, vilka sablans problem.
Att läsa eller inte läsa - det är frågan.

2 kommentarer:

skrutten84 sa...

vad händer om de smarta läser det? ;)

Sussilago sa...

skrutten84: For me to know and for you to find out? :P