fredag, mars 31, 2006

Avslöja?

Ibland får jag den starka viljan av att sätta mig och skriva ner allting om mig själv.
Allting som har hänt mig, alla saker som har gjort mig till den jag är idag.
Men det går inte.
Inte här.
Det finns folk som inte ska ta del av det - folk som faktiskt läser detta.
Då känner man sig lite.. begränsad.
Men sålänge det finns ett bevis på vem jag är fungerar det inte att vara helt öppen.
Att skriva i omskrivningar och tolkningar är en helt annan sak.
Det har jag redan gjort.
Men att vara ärlig om allt som jag faktiskt går och bär på, ordagrant skriva alltihopa, kan jag inte.

Inte saker som jag bestämt mig för att hålla tyst om.
Synd?
Ja, litegrann.. Men det stoppar mig som sagt inte ifrån att omskriva allting och berätta ändå.
Bara att det blir lite svårfattat för de som läser det.

Inga kommentarer: