söndag, mars 26, 2006

Glad, men..

Jag är glad.
Idag har jag införskaffat en 32" TV. Det var skojigt, gick i affären och skrattade samtidigt som folk stirrade efter oss och våra stora kartonger. I like big things.
Jag är även glad över att ha fått prata med en människa igen, någon som alltid lämnar stora avtryck.
Jag är glad för att jag har umgåtts med en trevlig vän hela helgen.
En vän som har hjälpt till med saker som behövdes, en vän att skratta med. En vän som tänker likadant som mig. Ofta.

..och nu sitter jag här med min stora nya TV, den trevliga vännen har åkt hem igen, och människan som jag åter igen har fått tala med är frånvarande.
Den stora känslan av att inte ha någon att dela det glada med börjar ta över allt det.. glada.

Livet är komplicerat.
Och saker och ting blir roligare och enklare då man kan göra saker man tycker om.
Men så länge man inte har någon att dela det med känns det helt bortkastat.

Jag är glad.
Det är säkert.
Det hade bara varit mer glatt ifall någon fanns här.

2 kommentarer:

skrutten84 sa...

hmm... hoppas du ställde garantin på någon annan ... för de kommer att anmäla tv:n till radiotjänst

Sussilago sa...

skrutten84: Hoppsanhejsan.. nej, det gjorde jag inte. Men jag hade det i tankarna, att de kommer göra. Dock har jag hört rykten om att de har slutat, men men.. jag vet vad jag ska svara då skitsakerna ringer hit :)