torsdag, september 25, 2008

Pengar

Idag var det den första dagen som jag på riktigt kände att jag nära på längtade, att det ska bli så roligt!

Men nu.. nu sitter jag och har ont i magen över pengar!
Halva min lön kommer gå åt att enbart betala försäkringar och flygavgift inför au pair..
Och sen ska jag betala det och det och det och lite räkningar.
och vad har jag kvar sen då?
Mycket mindre än vad jag planerar att ha med mig.
Å andra sidan kommer jag få en halv lön om en månad, men det är om en månad och det är en halv lön!

Shit, varför oroar jag mig över pengar?
Vad fan har jag för utgifter i usa? Jag får gratis mat och boende.
Och veckolön.
Iofs ingen megastor sådan..

Men självklart vill man ha en resekassa! och jag ska köpa en laptop och digitalkamera och..och.och..

Äh, sluta oroa dig!

10 dagar kvar.

Inga kommentarer: