fredag, september 05, 2008

1 månad och 1 dag

Idag är det 1 månad och 1 dag kvar tills jag flyger iväg ifrån Göteborg, Landvetter - över havet och till Staterna.
Det känns lite overkligt samtidigt som det känns.. jag vet inte riktigt.

Jag ska hinna med lite saker innan jag åker.
Först jobbar jag fortfarande, och jag har fått lite mer strötider under september, och även en den 2 oktober, 4 dagar innan jag åker! De på jobbet vill ge mig så mycket resekassa som möjligt nämligen! Segt bara att jag var tvungen att sjukskriva mig hela helgen nu.. OB och allt vad det är. Men, men.
Men de är så rara så som tänker på mig!

Sedan på tisdag ska jag laga mat med N. Vi fick ju skjuta fram det på grund av min jobbiga sjuka.
Fredagen den 12 september är det förmodligen inflyttningsfest hos E och M, sisådär ett år försenat.
Och helgen den 19-21 september tar jag bilen och kör till H, där jag tillbringar helgen hos i hennes och sambons hus. Där jag aldrig har varit!
Och helgen därpå.. 26-28, drar jag ner till Linköping i tåg och hälsar på J, lite festligheter och kramhejdå och sådant.

Och mitt i allt ska jag dra upp till Stockholm för att gå till Amerikanska Ambassaden och ordna med Visum. Jag vet inte än när jag kommer att få tiden, och jag har talat med huvudkontoret i Stockholm där jag påpekade att jag gärna vill veta i förväg så att jag kan få tag i en billig sj-biljett.. Men det var tydligen svårt, men de noterade det.
Jag vet alltså inte om det blir snart, sen eller alldeles i slutet.
Och internationellt körkort ska fixas samtidigt.

Och den 15e har jag hälsoundersökningen inför Au pair.
Och så har jag två datum hos ungdomsmottagningen.
Fixar, donar och kollar saker innan jag drar, samt innan jag fyller 25 år!
Då jag återvänder får jag ju inte komma dit mer.. bu..hu..hu..

Så det är en del att göra innan jag åker!
Men ändock.. alldeles för mycket strötid och dagarna, veckorna går så snabbt att jag snart kommer säga "Imorgon åker jag!"

Inga kommentarer: