måndag, september 22, 2008

Avhållssamhet

Jag skriver inte så mycket här just nu, trots att det händer massor runt omkring mig med allt man kan tänka sig nästan. Kanske därför det inte blir något skrivande?

En sak jag formulerade i huvudet i morse för ett inlägg var något jag gjorde förra veckan.

Gick till ungdomsmottagningen.

Bra att ordna lite saker, att ta med sig och lite test som alltid är bra att ha gjort någon gång.
Och en annan liten sak för att stabilisera.. och det var där hon sa något särskilt..
För att göra det hela rätt, sa hon "..och jag rekommenderar några veckors avhållssamhet"
Jag tittade upp mot henne, grimarserade och sa "hm.. men det är ju tills jag åker!"
Hon tycktes se ut att fundera lite, sedan svarade hon "ja.. hm.. men ta några dagar, så blir det nog bra."

Haha, hon förstod mitt dilemma.

Jag lyckades väl hålla mig en dag.. sen höll jag mig några fler dagar, tills det blev igen.
Avhållssamhet är inget vidare överhuvudtaget när man har 2 veckor kvar tills man lämnar landet!
Det är inte direkt man vill hålla sig ifrån allt och alla.
Det är snarare då man vill ta så mycket som möjligt.

Och det har jag fått.
Och allt verkar fungera som det ska.

Inga kommentarer: