torsdag, september 25, 2008

Bagage

Jag har börjat skriva en lista på allt jag ska ha med.
Både i klädesväg och såkallad hårdvara och hygienartiklar etc, etc.

Sedan kom jag på att det vore bra att veta hur mycket bagage man får ha med sig!
...så jag ringde Cultural Care för att fråga detta, vilka skickade mig vidare med ett telefonnummer till Lufthansa, det flygbolag jag ska flyga med. Hon som svarade ansåg att det vore bäst att ringa och fråga själv så att jag får den senaste uppdaterade informationen.

Och ringde gjorde jag, väntade i någon minut, sedan svarade en kvinna. Jag förklarade vad jag ville veta, och hon frågade vart jag skulle åka.
Usa.
Ekonomiklass.
De har strikta regler där, sa hon.

Men nu har jag skrivit ner allt!

Jag får ha med 23 kg i bagage att checka in. 2 väskor, 23 kg sammanlagt.
Sedan får jag ha med 8kg i handbagage.
Då passade jag på att även fråga om reglerna för hur stora väskorna ska vara!
Incheckningsväskorna ska vara på högst 158cm hela.
jag fick frågade vad det innebar.. Då skulle man addera alla sidors cm, och det skulle bli 158cm sammanlagt.
Jag gick och mätte den största väskan vi har här hemma, med en linjal. Den blev sammanlagt några cm under måttet!

Handbagaget skulle vara på 54*40*20 cm.

Jag får med andra ord ha med mig 31kg bagage!
Kommer det att räcka? haha.. Ingen aning.

FEL; FEL; FEL!!!
Jag blev så fundersam, så jag ringde upp dem igen och frågade om detta med incheckningen och 23kg..
Det var 23 kg i VARDERA väska! med andra ord får jag ha med mig 46kg sammanlagt i incheckningen.
Jesus!
Dock får jag inte ha en väska på 30kg och en på 16.. högst 23kg styck.

Ojoj, okey.. 54kg here I come!

Inga kommentarer: