tisdag, augusti 12, 2008

NY -> CA

Inget New York för min del än så länge.
Nu är det ännu en familj i California som har min ansökan.
Undrar vart det här bär egentligen.

Och idag fick jag hem brev ifrån Högskolan med schema och mängder av andra saker angånde utbildningen Psykiatrisk omvårdnad.
För ja, jag kom ju in där..
Och jag är även reserv på Socialpedagogiska utbildningen.
Det känns lite så där detta!

Jag vet nu åtminstone vad jag är kapabel till att komma in på, och vet även vad jag kommer att missa nu då jag åker!
Men så får jag tänkte på att jag även vet att jag kommer ångra mig hela livet om jag INTE åker nu.
Så okey..
det är väl bra som det är.

Och nu har jag bott hemma i över en vecka, och det går rätt så bra.
Och så har jag sovit över hos N en natt till, i fredags närmare bestämt. Kramgo som få.
Vart det där bär?
Ingen aning. Ingenstans förmodligen.
Men vi har bestämt oss för att laga mat ihop i september någon gång innan jag åker.
En afrikansk gryta, som jag lärde mig på matlagningskurs jag och mamma var på i våras.
Vi, jag och N, skulle laga den ihop, men det blev aldrig av.
Nu blir iaf EN av sakerna som jag har velat göra, av!
Woho.

Och idag är jag ledig.
Första dagen jag kan skita i allt och faktiskt vara ledig på riktigt, sen 3 veckor tillbaka!

Inga kommentarer: