torsdag, augusti 21, 2008

Högskolan

Jag kom in på Psykiatrisk OmvårdnadHögskolan Väst, nu i höst.
Jag har fått hem ett stort kuvert, med schema och allting.
Start 1 September.
För ett par dagar sedan skickade jag mail och tackade nej.
Det kändes sådär kan jag ju berätta..

Men å andra sidan ska jag ju till USA och det kommer jag aldrig mer kunna göra - som Au Pair - i och med att jag inte har långt kvar tills jag är 26 år.

Imorse, eller vid lunch, då jag halvsov tätt intill N, ringde det någon ifrån Högskolan Väst.
Det var från Socialpedagogiska Programmet, dit jag hade kommit in som reserv.
Hon erbjöd mig en plats.
Idag.
Vafaen, tänkte jag. Och så tackade jag nej och sa att jag ska till USA i höst.
Vilket hon förstod, och jag sa att jag skulle tagit platsen annars.

Fyfan säger jag!
Det var den utbildningen jag ville gå på!

Jag får hoppas jag kommer in igen då jag kommer hem - om jag då fortfarande vill gå den.

Men jag är tillräckligt smart och duktig för att ta mig in till två utbildningar på Högskolan!

Inga kommentarer: