tisdag, juli 15, 2008

och sökningen går vidare

Your host family information is not available at this time.

Your application is currently being reviewed by a Regional Manager in Boston.

Står det på min sida på Cultural Care, igen.
a fifth family is on its way.

Undrar när jag hittar den rätta?
Om man tänker efter så har det blivit lite konstigt och inte bara jag som haft höga krav!

Första familjen, de ville ha mig, och vi har fortfarande kontakt, och de har bjudit mig till deras hem då jag anländer till USA. Men de ville ha från januari, och jag åker i oktober. Så det fungerade inte för oss.

Andra familjen. Där blev jag glad att de sa nej till mig. De verkade konstiga, framför allt i deras "nej-mail". Alldeles för höga krav och att jag tydligen ska hinna älska just deras barn under 1½ dygn från då jag fick reda på att de ens existerade. Lite för svårt. Möjligt att de bara använde de som orsak, men det kändes helt okey att de sa nej.

Tredje familjen. Där blev det lite fel direkt. De verkade jättebra och jag fick kontakt med deras nuvarande svenska au pair som jag kunde ställa frågor till. Men det var en stor fundersam sak.. Ett av barnen var av särskilt behov, större behov, och jag hade redan innan kryssat i ansökan att jag inte känner att jag vill ta hand om barn med extra behov, det skulle bli för stor press och för mycket att bära på. Men ändå skickar Boston-kontoret en familj med detta till mig.
Jag fick ta mig en stor funderare!
Tillslut kom jag och mamman i familjen överens om att vi inte var en god match pågrund av detta.

Och fjärde familjen. De var unga, och de kändes rätt okey. Men jag skulle bli deras allra första au pair, jag skulle alltså inte ha någon att rådfråga överhuvudtaget, det skulle vara extremt riskabelt. Allt klaffade inte där direkt, men ibland behöver man dock tid på sig.
De var en arbetarfamilj också, som även jag kommer ifrån. Lite problem ekonomiskt. Fast problem tror jag inte de har ändå, iom att de skulle ha råd med en au pair, men det skulle kännas i deras ekonomiska situation att de betalar en organisation med en au pair! Och jag kände direkt "nej, inte mer pengarproblem!" iom att jag har haft det i flera år och fortfarande kämpar med det. Det nämnde jag dock bara i förbifarten.
Jag skrev ett långt mail igår, idag är de borta ifrån min sida. Utan att ha sagt någonting till mig.
Lite märkligt, men kanske hör jag från dem sedan, eller så blir det knäpptyst.

Så jag undrar nu..
Vilket nummer av familj kommer bli den rätta för mig?

Många andra åker iväg en vecka efter att de hittat rätt familj.
Jag har ju preliminärt avresedatum 6 Oktober, så jag har tid på mig.
Men det känns jävligt skumt att prata med familj efter familj efter familj.
Lite jobbigt också.
och just nu händer massor runt mig.
Möjligt att jag måste flytta alla möbler i helgen och flyttstäda och sen dra härifrån. Jag vet inte alls hur det blir med allt, och samtidigt ska jag ha kontakt med ny familj!

Ja, hujedamej som barn hon var.

Menmen..

Jag upprepar det igen.
Your application is currently being reviewed by a Regional Manager in Boston.

Inga kommentarer: