tisdag, juli 01, 2008

Man blir som man jobbar

Förr har man hört uttrycken "man blir som man umgås" och "man blir vad man äter".
Jag har tidigare inte hört någon säga "man blir som man jobbar", så jag får vara den första att säga det, enligt min vetskap!

Jag har nu jobbat på nya jobbet, sommarvikarie, under en vecka nu, eller rättare sagt 8 dagar, varav 7 dagar jobbade jag. Nu är jag äntligen ledig i två dagar.
Ett par dagar in på veckan, då jag låg och sov, vaknade jag plötsligt runt 02.30 på natten och blev megaorolig.
Min första tanke var "oj, nej, har jag blivit lämnad ensam här? jag råkade ju somna! Hjälp ni kan inte lämna mig, kom tillbaka!" och enligt mig hade någon just gått därifrån, stängt och låst dörren och lämnat mig där sovandes. I min egen lägenhet.
Jag trodde, då jag vaknade, att jag var en av de dementa tanterna.
Hallå eller?

Något låter tragiskt fel med det här.

Inga kommentarer: