tisdag, juli 08, 2008

Fjärde familjen, Springfield

Jag sa nej till den tredje familjen igår.
Eller inte ordagrant nej, jag snarare skrev ärligt att jag ifrån första början inte alls har velat ta hand om barn med särskilda behov, och berätta om min oro och min stora tvekan inför det.
Hon skickade då tillbaka sent igår kväll att hon inte kände att det var rätt i och med att jag tvekade så mycket.
Det blev alltså ett nej trots att jag inte sa det rakt ut.
Sen togs familjen bort ifrån min sida, såg jag strax efter mailet.
Det kändes som om en stor tyngd hade lyfts bort ifrån mig.
Det om något talar ju för sig självt..

Men det lustiga är att jag redan har en fjärde familj på sidan.
Fick ett mail på dagen idag att en ny familj läser ansökan. Nu är det alltså bara att vänta och se ifall och när de hör av sig, ifall de ringer eller mailar..

De bor i Springfield, dock heter de inte Simpson i efternamn. Virginia ligger det i. En flicka och en pojke, 5 och nästan 3 år, och pappan är "state trooper" som tydligen betyder "polis".
Värsta grejen.
Men hittills låter det bra, efter att bara ha läst några få rader om dem.
Får hoppas att jag snart hittar rätt!

Inga kommentarer: