onsdag, juli 19, 2006

Lidl

Kommunen har förstört en stor del av en träd-och gräsbevuxen park här i staden vilket har fått mig att pusta och stöna över hur jävliga de ska vara.
Men den största boven av alla är Lidl.
Ja, Lidl har kommit hit, satt sitt stora arsle på en fin gräsmatta.
Nu fick jag reklamblad hem om att det ska invigas om några dagar.

De har satt butiken stategiskt bredvid ett ålderdomshem, och varje gång jag åker in till stan med bussen blir jag tvungen att antingen knipa ihop ögonen så hårt som möjligt, eller sända en hotfull blick ut genom fönstret. För självklart placerar de det sablans skithuset på samma väg som bussen tar.

Jag bestämde redan från början att bojkotta.
Jag vill inte bidra till en dum butik.

..och så fick jag som sagt reklamblad hem.
Med massa erbjudanden, möbler och hela fadderullan.
Jaha.
De såg rätt så trevliga ut.
Första eldprovet med andra ord.

Lidl, Lidl, Lidl, du ska inte få mig på fall.

Inga kommentarer: