måndag, juli 24, 2006

5 bra respektive dåliga saker..

..med en katt som heter Pyret

1.
Han står alltid och jamar mot en och undrar varför det tog så lång tid att komma hem då jag öppnar dörren.
2. Han har en förmåga att alltid hoppa upp i mitt knä, då jag sitter på toaletten, och börjar gosa med mig.
3. Han är ett frivilligt och gratis sovsällskap.
4. Han älskar att lägga sig mot mitt bröst och axel och gosa in sitt huvud vid min hals/nacke och slumra in...i vaggan så fin.
5. Han är extremt duktig på att täcka över sina toalettbesök.


1.
Han står alltid ivägen då jag kommer hem, och det slutar ofta med att jag snubblar över honom då han springer runt mina fötter.
2. Han har en förmåga att alltid hoppa upp på mig då jag sitter och skiter, och förväntar sig att jag ska vara helt inne på att gosa.
3. Han lägger sig ibland och sover med mig, men hur jävla skönt är det när man får massa hår överallt och det är varmt så inihelvete att man knappast vill ha en varm hårboll i nacken?
4. Han älskar att invadera mitt bröst och nacke vilket även där alltid slutar i en jäklans massa hår. Men till råga på allt är det jäkligt svårt att använda bägge händerna på tangentbordet om man ska orka ha en tung katt på sin arm, som stöd.
5. Han är en jävel på att, för tillfället, skita på golvet precis utanför lådan, och drar över papper, reklamblad och TIDNINGAR..som ligger i närheten. Vem fan vill läsa bajstidningar? Seriöst.






1 kommentar:

Anonym sa...

Mm, varför ska de alltid gosa när man sitter på toa, de små kattrackarna?