måndag, juli 17, 2006

100 saker om mig

Jag hittade en sådan här lista hos en annan bloggare och bestämde mig för att göra en likadan.

1. Jag har "en sak" för pojkmagar.
2. Jag tycker mig vara duktig på att skriva.
3. Jag spelade trumpet i två år, min lärare blev besviken när jag slutade - en talang som dog.
4. Jag har ett stort bekantskapsnät över stora delar av sverige.
5. Jag har bara några få nära vänner.
6. Jag var den blyga och tystlåtna tjejen som ofta var ensam då jag gick i skolan, uppåt åren.
7. Jag är inte längre samma person som jag var då.
8. Jag har en nära kontakt med mina känslor - åt båda hållen.
9. Jag har bara badat en gång i år.
10. Jag funderar redan nu på hur jag ska lyckas få ihop en lista på 100 saker.
11. Jag kan sjunga.
12. Jag har en ärkefiende som en gång var min bästa vän.
13. Jag har aldrig blivit så sårad som jag blev av mitt senaste ex.
14. Jag insåg för längesen att det inte bara var hans fel.
15. Jag tror jag har haft, med min familj, 69 katter sammanlagt.
16. Jag är en nagelbitare.
17. Jag har just nu svårt för att sova pågrund av att jag saknar sällskapet jag sov med för två nätter sedan.
18. Jag skulle vilja göra något åt allting som jag påstår mig vilja göra.
19. Jag vill alldeles för mycket och gör alldeles för lite.
20. Jag har tagit ridlektioner.
21. Jag är rädd för stora djur.
22. Jag har haft Michael Jackson som min stora idol.
23. Jag har en minneslåda där jag samlar saker från resor och ex.
24. Jag fick en rosa vibrerande dildo i 20års present av min syster och mitt första ex.
25. Jag blev av med oskulden när jag var 19 år.
26. Jag skulle gärna vilja vara vän med alla min ex.
27. Jag har nämnt ordet "ex" alldeles för många gånger än så länge.
28. Jag hade senast sex för 1½ år sedan.
29. Jag skulle kunnat haft sex i förrgår, vilket jag gärna hade haft, men jag har beslutat att vänta med det.
30. Jag har en fejkgräsmatta på min balkong.
31. Jag har gått ner över 10kg i vikt.
32. Jag älskar amerikanska kriminalserier.
33. Jag är uppväxt, till stor del, i en vänsterfamilj.
34. Jag prenumererar på Proletären.
35. Jag skänker runt 200kr till hjälporganisationer varje månad, men det är också allt.
36. Jag har börjat älska att spegla mig.
37. Jag har kramabstinens.
38. Jag är ibland lite för ärlig och öppen.
39. Jag har haft analsex.
40. Jag sitter och flinar just nu.
41. Jag förstår inte varför många får för sig att fejka en orgasm.
42. Jag tycker att första hälften av denna lista är lite väl sexinriktad.
43. Jag har inget tålamod, men ändå gick jag runt och mätte alla väggar, vrår och möbler med en 26cm trasig linjal och ritade en ritning över min lägenhet i paint genom att lägga linjalen på skärmen och mäta.
44. Jag använder handkräm, hela tiden.
45. Jag älskar att simma under vattnet.
46. Jag heter Maria i andranamn.
47. Jag har en syster som, även hon, sjunger.
48. Jag har, så länge jag kan minnas, känt att jag står i skuggan av min syster.
49. Jag har tre syskon.
50. Jag har inte så bra kontakt med min pappa.
51. Jag skulle vilja bo utomlands, men jag vågar inte släppa taget om allt här.
52. Jag har jättesvårt för att komma på något mer att skriva på denna lista.
53. Jag skulle vilja tillbringa en dag med att bara kyssas.
54. Jag äger en stor dos av självironi.
55. Jag babblar när jag blir nervös, men jag har inte gjort det på allvar IRL (in real life) förrän i förrgår.
56. Jag har aldrig varit så kittlig, men jag har tydligen mina ställen.
57. Jag älskar att läsa böcker.
58. Jag ramlade ner på ett stengolv ifrån en bubbelpool när familjen var på semester i Haninge, Sthlm. Pappa klippte bort håret och satte dit en gammal strumpa och band fast den med mammas bikinisnöre. Ärret finns på bakhuvudet.
59. Jag har en känsla av att det var då allting gick snett i mitt huvud.
60. Jag försökte inte alls vara rolig där.
61. Jag har ofta svårt för att lita på människor.
62. Jag är utseendefixerad, men allting som inkluderar en människa förändrar tillslut även utsidan.
63. Jag tycker om händer.
64. Jag använder alltför många smilegubbar.
65. Jag älskar smörsångare, och då menar jag inte sångare som kryper runt i smör - trots att det hade varit rätt skoj det också.
66. Jag har en högsta önskan som innebär att få älska och bli älskad.
67. Jag rakade mina ben igår, det började blöda.
68. Jag är beroende av internet.
69. Jag funderar på att skriva något snuskigt på detta tal, men låter bli.
70. Jag älskar att laga mat.
71. Jag har inte bara spelat trumpet, utan även blockflöjt, gitarr, bas, trummor, dragspel och piano.
72. Jag gick Estetisk Musik på gymnasiet och utvecklades något enormt mycket.
73. Jag har några mörka dolda skelett i garderoben som har gjort mig till den jag är idag.
74. Jag är väldigt varm av mig och har därför ofta svårt för sommaren.
75. Jag lyckas alltid få min hud att lukta ingrodda gamla grönsaker på jobbet, skitäckligt.
76. Jag älskar att leka med bilbanor, oavsett om det är plastmattor eller elektroniska.
77. Jag har börjat tycka om att visa min hud i form av nya, bättre sittande, kläder.
78. Jag tycker om disneyfilmer.. och skräckfilmer.
79. Jag älskar att leka och busa.
80. Jag filosoferar alltför ofta varför jag är just den jag är och varför jag tänker mina tankar istället för någon annans.
81. Jag är fascinerad av svenska språket och är något av en stavningsfascist.
82. Jag blir inte arg om någon påpekar att jag stavar fel, om det då inte bara är något slarv.
83. Jag älskar kinamat.
84. Jag är född i Sverige men gjord i Legolands hotell i Danmark.
89. Jag är uppväxt på en gata där alla kände alla, sedan flyttade vi till en helt ny stad (håla) där ingen släppte in någon. Där bodde vi i 7 år.
90. Jag har börjat äta yoggi till frukost.
91. Jag älskar att sjunga med till Celine Dion-låtar där man får ta i ända från tårna.
92. Jag har storlek 40 i skor.
93. Jag tror inte på gud, men skulle gärna vilja göra det.
94. Jag tycker det är roligt att klättra i träd och upp för stora stenar, men jag är skiträdd inför att klättra ner igen.
95. Jag är ofta en fegis, men en modig sådan.
96. Jag pratar ofta högt med mig själv när jag är ensam.
97. Jag har varit på Lisebergshallen, Skandinavium och Ullevi. Kikade då på Nightwish, Europe och Iron Maiden. Mycket stolt över.
98. Jag planerar att leka med isbit någon gång i framtiden.
99. Jag har fortfarande en nästan tom gammal kaffeburk stående på fläkten i köket sen 2 år tillbaka, den har bara inte kommit därifrån.
100. Jag ska inte sticka under stolen med att jag älskar att berätta saker om mig själv.

Inga kommentarer: