måndag, december 10, 2007

Tomtestädning

Det blev värsta städdagen idag!
Jag kände för att jag ville duscha för en jäklars massa timmar sedan, men det kände samtidigt onödigt att kliva in i duschen innan jag städat mitt sovrum - som var det värsta rummet att städa i hela lägenheten. Rörigt och dammigt utav bara helsike.
Därmed började jag städa.
På riktigt.

Skrivbordet undanröjt, avtorkat, iordningställt.
Alla hörn och golv mot väggarna är helt fritt ifrån min gamla tv, cdspelare, tavla och spegel samt lådor. Hela golvet dammsuget, varav jag låg på mage med en linjal för att få fram all skit ifrån golvet under sängen. Det hela slutade med att jag fick slänga mina byxor i tvättkorgen..
Då var det värsta över.
Därför kändes det genast mycket lättare att fortsätta med ett rum till, denna gång köket.
Plockade bort, ställde iordning, torkade av, dammsög, diskade Pyret's underlägg.
Där fattas bara lite torkning av diskbänk samt svabbning av golv - som jag tar någon annan dag, imorgon förmodligen.

Sen tänkte jag, varför inte fixa iordning lite i hallen, där är det ändå inte så rörigt. Ställa iordning skor, dammsuga.
Men tydligen var jag inte färdig än, förstår inte var jag fick städarenergin ifrån.
När jag ändå höll på så måste jag ju passa på att ta fram alla tomtar, och då måste jag ju även städa iordning vardagsrummet lite, det lilla som behövs!
Sagt och gjort, så blev det färdigt.

Och nu är allt iordning förutom badrummet, t.o.m min kära gå-in-i-garderob!
Här får du ett smakprov på hur en del av mitt kök nu ser ut!

Me like.

Inga kommentarer: