fredag, december 07, 2007

Sömnoroligheternas telefonsamtal

Inatt var natten då jag sov extremt dåligt, då jag la mig för att somna in, men får vänta på att en timme eller ännu mer ska gå innan tankarna flyter iväg, innan jag minns att jag inte längre minns något mer.
Inatt var även natten då jag vaknade upp flera gånger om, av orolighet kan jag tänka mig.
Vetskapen om att jag skulle upp tidigt gör alltid att man sover sämre, men nu var det ännu värre.
Jag hade ett telefonsamtal att vänta strax efter jag tagit mig upp ur den ickebefintliga sömnen.
Ett samtal som jag själv beslutat att få.
Ett samtal som kommer förändra saker och ting.
Ett samtal jag har valt att ta trots att jag minst av allt vill ha det.
Men ett samtal som jag känner att jag är tvungen att ta till.
Annars kommer jag aldrig att lyckas.

Inga kommentarer: