måndag, december 10, 2007

Supernatural

Såg just första avsnittet av serien Supernatural och insåg att det var en serie helt i min smak.
Den innehåller mycket abnormaliteter, den är läskig på samma sätt som psykologiska thrillers ofta är, vilket är min favoritgenre inom film.
Jag älskar skräckfilmer, jag har hatkärlek inför att bli rädd utav bara fan.
Det värsta jag vet är att hoppa till, rycka i hela kroppen av rädsla och ha svårt för att somna efteråt - men det är även det jag älskar.
Därmed blir det en slags hatkärlek.

Sen innehåller serien, enligt vad jag uppfattade enbart av första avsnittet, väldigt mycket känslor som får mig att reagera. Jag lever mig in i det väldigt mycket.
Med andra ord rann det tårar i slutet.

Roligt att hitta en serie som har det jag mest av allt tycker om, och i många former!
Jag har hört om denna serie förr, många vänner sen långt tillbaka som pratat om eller skrivit om, men jag har aldrig tagit mig tid att undersöka saken.
Men nu så.

Supernatural.
Förövrigt är huvudrollsinnehavarna snyggingar.
Ena kommer ifrån Gilmore Girls (favoritserie), och andra ifrån Dawson's Creek (Favoritserie förr i tiden).
Skoj att de är i en helt annan genre nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅHHHH!!! En till som gillar det! Jag älskar Supernatural. Jag har dessutom lyckats få både Maarit, Morris och Bernhard att titta på det. Vi ahr en egen fanclub typ :P
Du har inte sett nåt än om du bara sett piloten, det kommer mera! Den serien är den bästa som gjorts sen Buffy, om inte bättre än Buffy till och med!

Dean!!! *dräggel*

Sussilago sa...

smonkanna:
Haha jasså :D jaa, du är en av dem som jag vet har skrivit om det förr och så. :D Nu har jag sett hela 5 avsnitt! Bara idag! hehe, jag kan inte få nog. :D Kikade just på "bloody-Mary". scaaary!

Och ja, Dean! fast det blir helt konstigt i huvudeet.. för Sam hette Dean i gilmore girls. :P Men mmm.. dean, han är het. :D