måndag, december 17, 2007

Dejt

Jag hade besök av Helene hela helgen, hon kom på fredagen - samma dag som jag äntligen skulle börja äta riktig mat igen.
10 veckor har härmed gått.

På lördagen hade vi bestämt oss för att ha lite partyparty och förmodligen gå ut på krogen också, där jag inte har varit sedan i somras.
Jag har å andra sidan inte varit på någon fest alls sen början av september - dags för det nu alltså!
Och ut kom vi, fulla och goa, in på krogen och satte oss vid ett bord.
Självklart börjar jag blicka runt efter lämpliga flirtningar och får syn på en kille i ett hörn, vänder mig mot helene och säger "han i hörnet där borta ser okey ut".
Tydligen hade han samtidigt vinkat dit oss utan att jag sett det, men Helene missade ingenting, så hon drog dit mig och jag satte mig i stolen närmast honom.

Jag kom inte därifrån på hela kvällen, efter kl 02 då stället stängde reste jag mig upp.
Vi pratade och hade en hel jäklans massa munkontakt i högsta grad.
Blev medbjudna till någon efterfest hos hans vänner, som vi följde med till.
Där satt jag placerad på golvet i köket bredvid killen, och i knä och halvt på.

Vi bytte nummer och skiljdes åt vid 04.30.

Morgonen (eftermiddagen) efter låg jag med mobilen i handen och funderade på om och vad jag skulle skriva till honom, och så pep mobilen till samtidigt som den tanken flög igenom huvudet.
Sms ifrån honom.

Dagen slutade med att jag befann med hemma hos honom i hans lägenhet med hans 13veckors kattunge, spenderade tid i soffan framför film och tv, i hans famn, lagade mat och åt och myste lite till.

En såkallad dejt?

Denna gång har jag plockat fram min självdisciplin och sunda förnuft, det första som jag aldrig ägt tidigare. Jag ser inte någon stor vits i att springa för snabbt framåt.
Vi får se hur det här utvecklar sig.
Jag tycker det är jäkligt läskigt och spännande på en och samma gång.

Inga kommentarer: